Dzisiaj mam dla Was wegetariański rosół na bazie pieczonych warzyw. Tak, wegetariański = bez mięska! „Ale jak to rosół bez mięsa?”. Ano tak to! Sekretem jest dobór warzyw i przypraw oraz długi czas gotowania. Pieczone warzywa dodatkowo podbijają smak i dodają więcej aromatu. Smak mięsa rekompensujemy sosem sojowym. Rosół wychodzi naprawdę pyszny. Kto nie wierzy, niech spróbuje!


Czego potrzebujemy (na duży garnek rosołu):
– 2,5 litra zimnej wody
– 2 cebule
– 4 marchewki
– 3 pietruszki
– 1 duży seler selera

– 2 ząbki czosnku
– zielone część pora
– natka pietruszki, liście oraz łodyżki
– 1 łyżka oleju
– 4 ziarna ziela angielskiego
– 10 ziaren pieprzu
– 4 liście laurowe
– kawałek imbiru (ok 3cm) lub łyżka suszonego imbiru
– 2 łyżki sosu sojowego
– sól

Przygotowanie:

1. Cebulę, marchewki, pietruszki oraz selera myjemy bardzo dokładnie, a wręcz szorujemy. Nie obieramy ich ze względu na to, że skórka kryje ws obie wiele aromatu. Oczyszczone i osuszone warzywa wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180C do momentu, aż warzywa zaczną się rumienić lub lekko przypalać.
2. Upieczone warzywa przekładamy do dużego garnka, Dodajemy łodyżki pietruszki, ząbki czosnku. Wszystko zalewamy wodą. Następnie dodajemy przyprawy.
3. Gotujemy wszystko pod przykrywką, na wolnym ogniu przez co najmniej 3 godziny.
4. Po tym czasie wyjmujemy warzywa i przeciskamy je przez sitko, aby uzyskać z nich cały smak.
5. W razie potrzeby rosół doprawiamy.
6. Podawać z ulubionym makaronem, posypane świeżą natką pietruszki.

Polecam przygotować nieco więcej, bo dokładkom nie ma końca. Jeśli trochę zostanie, śmiało można zamrozić go w małych pojemniczkach i używać do wzmocnienia smaku kremów warzywnych lub sosów.

Related posts:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *