Pudding chia to ultrazdrowy deser, który z powodzeniem można zjeść na  śniadanie. Wszystko to dzięki szałwii hiszpańskiej, czyli roślinie dającej nasiona chia. Nasionka te zasłynęły ze swoich wyjątkowych wartościach odżywczych i właściwościach zdrowotnych. Nasiona chia są bogactwem kwasów omega-3 – mają ich więcej, niż łosoś atlantycki. Mają także więcej wapnia niż mleko. Pudding chia jest zatem nie tylko bardzo smaczny, ale również niezwykle zdrowy.

 

zdrowy deser pudding chia przepis na blogu kulinarnym twobrokesisters

 

Dlaczego warto sięgnąć po nasiona chia?

  • są źródłem cennych kwasów Omega-3 i Omega-6,
  • są źródłem witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawierają witaminę E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacynę,
  • zawierają dużo łatwo przyswajalnego białka,
  • ok. 25% składu nasiona chia to błonnik. Dlatego polecane są one osobom zmagającym się z otyłością i nadwagą,
  • nasiona chia wspomagają nawilżanie organizmu, ponieważ potrafią zatrzymywać w sobie 10-krotnie więcej płynu, niż same ważą,
  • regulują poziom cukru we krwi.

 

 

dietetyczny zdrowy deser pudding chia przepis twobrokesisters

 

Czego potrzebujemy?

  • 1 szklanka mleka (pełna dowolność – nada się zarówno roślinne, jak i zwierzęce),
  • 3 łyżki nasion chia,
  • 1 łyżka miodu,
  • do podania: ulubione owoce sezonowe, wiórki kokosowe

Dobra rada: Jeśli chcesz szybciej uzyskać gęsty pudding, połowę mleka zastąp naturalnym jogurtem greckim.

 

Jak przygotować pudding chia?

  1. Nasiona zalewamy mlekiem i dokładnie mieszamy. Dodajemy miód.
  2. Wstawiamy do lodówki. Mieszamy co jakiś czas, aby nasionka rozłożyły się w miarę równomiernie. Zostawiamy w lodówce na ok. 6h, a najlepiej na całą noc.
  3. Kiedy pudding zgęstnieje dodajemy ulubione dodatki lub jemy bez niczego.

 

przepis na pudding chia na blogu kulinarnym twobrokesisters

 

Deser chia można przygotować w słoiczku lub zamykanym pojemniczku, wtedy bez trudu będzie można go zabrać do pracy, szkoły czy na uczelnię. Będzie to zdrowe, przepyszne drugie śniadanie. Doda energii i przyprawi o dobry humor, bo jest po prostu przepyszny!

Pudding chia to świetny pomysł na pełnowartościowe, energetyczne śniadanie. My uwielbiamy jeść go jako deser lub podwieczorek. Smakuje rewelacyjnie praktycznie z każdymi owocami, jednak podany z truskawkami smakuje jak lody z naszego rodzinnego miasta. Mniaaam! 

Pudding chia
Oceń ten wpis

Mogą spodobać Ci się również:

2 thoughts on “Pudding chia”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *